Email: caoi.ir@post.com Telegram ID: @caoiran

ورود

علی کیافر

علی کیافر علی کیافر |

علی کیافر | معمار، شهرساز، پژوهشگر، تحلیلگر مسائل شهری، استاد دانشگاه

دکتر علی کیافر دارای درجه فوق لیسانس معماری و شهرسازی از دانشگاه ملی ایران و دکترای برنامه ریزی شهری و منطقه ای از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا است. او بیش از چهار دهه فعالیت حرفه ای، دانشگاهی و پژوهشی داشته که نزدیک به سه دهه آن مقام های ارشد و مسئولیت های اجرایی در سطح مدیریت عالی در آموزش و پرورش کالیفرنیای آمریکا را شامل شده است. دکتر کیافر بیش از ده سال نیز سرپرستی برنامه ریزی های آموزشی و شکل دهی فضاهای آموزشی تعدادی از بزرگترین نهادهای آموزشی در جنوب کالیفرنیا را برعهده گرفته است. افزون بر آن، او در بالاترین رده های حرفه ای و اجرایی، مانند معاونت برنامه های آموزشی، طراحی و توسعه فضاهای آموزشی یک شرکت بین المللی مشاوران برنامه ریزی، معماری و ساختمان با ۷۲ هزار کارمند در ۴۸ کشور جهان، فعالیت کرده است.

از ابتدای اقامت در آمریکا و به موازات فعالیت حرفه ای، دکتر کیافر به تدریس دانشگاهی در زمینه های طراحی شهری، طراحی کالبدی-فضایی شهرها، توسعه و بازسازی محله های شهری، شناخت شهرهای خاورمیانه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، و مدیریت و برنامه ریزی جمعیتی، طرح های جامع فضاهای آموزشی، و برنامه ریزی، طراحی و ساخت فضاهای آموزشی در دانشگاه  کالیفرنیا - ریورساید پرداخته است. ایشان موفق به دریافت جوایز و تقدیرنامه های گوناگون از چندین دانشگاه و سازمان حرفه ای، منجمله "جایزه توسعه محله های شهری" از انجمن معماران آمریکا و "جایزه آموزش دهنده ممتاز" از دانشگاه کالیفرنیا شده است. همچنین دکترعلی کیافر جزء افراد اندکی در سطح بین المللی است که موفق به دریافت نشان "برنامه ریز برجسته فضاهای آموزشی" گردیده است.

علی کیافر مولف ده ها مقاله و فصل های کتاب در نشریات برجسته آکادمیک و حرفه ای، کتاب ها، مجلات و روزنامه های معتبر در کشورهای گوناگون جهان است. او برروی جلد نشریه های حرفه ای و فرهنگی بوده و مقاله های متعددی درباره او در نشریات حرفه ای و فرهنگی  به چاپ رسیده است. رسانه های رادیویی، تلویزیونی، چاپی و مجازی گوناگون بسیاری، منجمله شبکه های رادیویی و تلویزیونی اصلی در کشور آمریکا، با او ده ها گفتگو به عمل آورده یا از ایشان بخاطر تلاش ها و موفقیت هایش یادآوری و خاطر نشان کرده اند. به عنوان نمونه، روزنامه معتبر لوس آنجلس از علی کیافر چندین مقاله چاپ کرده، با او چند گفتگو انجام داده، و از او به عنوان یکی از افراد برجسته نام برده است.

در طول بیش از چهل سال علی کیافر در گروه ها، سازمان ها و نهادهای آموزشی، دانشگاهی، حرفه ای، پژوهشی و فرهنگی متعددی فعالیت چشمگیر داشته است. او به کنفرانس های مختلف شهری، ایالتی، سراسری در آمریکا و کنفرانس ها و سمینار های بین المللی دانشگاهی، حرفه ای و اجتماعی دعوت شده، در تعداد بیشماری کنفرانس جمعی، سخنرانی شخصی، و کارگاه حرفه ای در شهرهای مختلف امریکا، کانادا، اروپا، آسیا و ایران شرکت نموده  و در زمینه های علمی، حرفه ای و فرهنگی گفتگو کرده  است. همچنین او مدیریت کل چندین کنفرانس سراسری در آمریکا و جلسات گوناگون حرفه ای و آموزشی در نقاط مختلف را به عهده داشته است. علاوه بر مقوله های معماری، شهرسازی، و آموزش و پرورش در آمریکا، و گفتمان های جامعه، هویت و فرهنگ، شهرسازی و معماری ایران، بویژه در دوران صد سال اخیر، دکتر کیافر سالیان بسیار در شناخت و شناسایی فرهنگ و هنر ایران زمین در زمینه های شعر، ادبیات، و سینما کوشا بوده که ماحصل این تلاش ها  پژوهش ها، مقالات، ترجمه های فارسی و انگلیسی، و سخنرانی های بیشمار بوده است.

کتاب "آتشگهی در خواب آتشها" مجلد اول از مجموعه چهار جلدی آخرین پژوهش علی کیافر درباره دگرگونی های جامعه، شهر، شهرسازی و معماری ایران در دوران مدرنیته، تحت عنوان روزنی بر شهر و معماری در این دیار، این روزگار است.

درباره کتاب بیشتر بدانید!

 

خواندن 10979 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 12 مرداد 1398 18:37